sobota 4. apríla 2015

Veľkonočná mrkvová torta

Potrebujeme:

2 hrnčeky hladkej celozrnnej múky
1 balíček kypriaceho prášku do pečiva
4 vajcia
1/2 hrnčeka kokosu
2,5 hrnčeka strúhanej mrkvy
1,5 hrnčeka mlieka
3/4 hrnčeka trstinového cukru/brezový cukor/stévia
1/2 hrnčeka hrozienok alebo brusníc
2 ČL vanilkovej esencie
1/4 ČL sušeného zázvoru
1/2 ČL škorice
citrónová kôra
Na potretie:
250g jemnej ricotty
citrónová kôra
trstinový cukor/brezový cukor/stévia
višňový lekvár
pistácie na ozdobu

Postup:

1. Všetky suroviny okrem cukru zmiešame mixérom vo veľkej miske.
2. Teraz cesto ochutnáme a dosladíme podľa chuti, či už trstinovým, brezovým cukrom alebo stéviou. Ja som použila 3/4 šálky trstinového cukru.
3. Cesto prelejeme do okrúhlej formy alebo na plech (vymastestený a vysypaný múkou).
4. Pečieme v rúre vyhriatej na 180°C. Pokiaľ máte cesto na väčšom plechu malo by stačiť cca 30 minút. V okrúhlej forme však bude cesto vyššie, preto bude potrebovať viac času na pečenie. Moje sa pieklo 40 minút.
5.Hotový koláč vyberieme z rúry a necháme vychladnúť.
6. Zatiaľ si pripravíme ricottový krém. Ricottu osladíme (opäť toľko koľko chceme trstinovým cukrom alebo iným sladidlom) a štedro do nej nastrúhame citrónovú kôru. Dobre zamiešame.
7. Vychladnutý koláč potrieme višňovým lekvárom a ricottovým krémom. Dozdobíme veľkonočnými dekoráciami a posekanými pistáciami.




2 komentáre:

  1. Dobry den, kolacik vyzera uzasne...osobne mam mrkvovu tortu velmi rada ale zatial sa mi nepodarilo ju upiect. Vas receptik sa mi paci a vyzera velmi jednoducho avsak mam problem s kokosom, vedela by som ho nahradit napriklad orechami? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dobrý deň! Myslím si, že by to nemal byť problém pokiaľ nahradíte kokos obľúbenými orechmi. Dúfam, že sa Vám tortička podarí a bude chutiť!

      Odstrániť