sobota 22. marca 2014

Vanilkovo banánový puding



Na sobotné poobedie sa hodí niečo rýchle a jednoduché. Preto, keď som dostala chuť na sladké, voľba bola jasná - puding. Ale samozrejme, že som ho musela trošku vylepšiť. Pridala som ricottu, ktorá má jemnú chuť a dodá dezertu potrebné bielkoviny a tiež ma napadlo, že puding dosladím banánom. Banán je výborné ovocie bohaté na draslík, ktorý pomáha proti zadržiavaniu vody v organizme a tým prispieva k štíhlej línií. Dávku cukru som teda znížila zo 4 na 2 PL a aj tak bol puding vďaka banánu dosť sladký. Nabudúce vyskúšam cukor úplne vynechať.

Potrebujeme:

1 vanilkový puding - ja som mala Dr.Oetker pravá vanilka
1/2 l mlieka
2 PL hnedého nerafinovaného cukru
vanilkovú esenciu
1 zrelý banán
250g ricotty

Postup:

Pudingový prášok rozmiešame v 1/3 mlieka s 2 PL hnedého cukru. Do zvyšného mlieka pridáme 1 ČL vanilkovej esencie a necháme zovrieť. Pridáme mlieko s pudingovým práškom a za stáleho miešania klasicky uvaríme puding. Hotový puding dáme nabok a necháme chladnúť. V mištičke si zatiaľ vidličkou roztlačíme banán na kašu. Pridáme celé balenie ricotty a premiešame. Potom všetko zamiešame do uvareného jemne vychladnutého pudingu. Rozdelíme do mištičiek na puding, prípadne ešte ozdobíme kolieskami banánu a môžeme hneď podávať, alebo necháme stuhnúť v chladničke.

1 porcia obsahuje: 7g tuku, 8g bielkovín a 24g sacharidov.

Vyskúšajte tiež:
Tvarohová panna cotta
Čokoládovo-jogurtová torta

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára